Otrdiena, 23.04.2024, 16:42
Sveicināti Гость | RSS | Reģistrācija | Ieeja
Nepārtrauktā metode tiek pielietota, lai paaugstinātu aerobās spējas, t.i., spējas ilgāku laiku patērēt lielu skābekļa daudzumu enerģētisko procesu nodrošināšanai un speciālo izturību vidēja ilguma un ilgstošās slodzēs.
( plusi )
( mīnuss )
Atkārtojuma treniņu metodei raksturīga vingrinājuma atkārtošana pēc noteiktiem atpūtas intervāliem, kuru laikā notiek pilna darbspēju atjaunošanās. Pielietojot šo metodi, trenējošā iedarbība uz organismu tiek nodrošināta ne tikai vingrinājuma izpildes laikā, bet arī ar noguruma summāro efektu.
( plusi )
( mīnuss )
Slodzes un atpūtas intervālus izvēlas atkarībā no treniņā paredzētās iedarbības mērķa un, vadoties pēc tā, kuru enerģētisko sistēmu nepieciešams noslogot. Relatīvās atpūtas intervālus regulē tā, lai nodrošinātu sirdsdarbības frekvences atjaunošanos. Pārāk zema sirdsdarbības frekvence nav ieteicama, jo citādi nākamajā slodzē būs nepieciešama iestrādāšanās. Tā ļoti bieži tiek pielietota treniņu procesā, lai trenētu sirds – asinsrites sistēmu. Ļoti līdzīga atkārtojuma metodei. Abām metodēm raksturīga daudzkārtēja vingrinājuma izpilde pēc noteikta atpūtas intervāla. Atkārtojuma metodē slodzes iedarbības raksturu nosaka galvenokārt pats vingrinājums (tā ilgums un intensitāte), bet intervālajā treniņa metodē būtiska trenējoša iedarbība ir arī atpūtas intervāliem.
Intervālajai treniņu metodei ir dažādi varianti, kurus nosaka slodzes komponentu sastāvdaļu kopums (ilgums, intensitāte, vingrinājumu skaits u.c.).
Atkarībā no slodžu veikšanas intensitātes izšķir intervālās metodes ekstensīvo un intensīvo variantu:
Atkarībā no veicamās slodzes ilguma izšķir intervālās treniņa metodes trīs variantus:
Atkarībā no vingrinājuma izpildes ilguma izšķir intervālās treniņu metodes trīs variantus:
Atkarībā no atpūtas ilguma izšķir:
( plusi )
( mīnusi )
Apļa treniņa metode vienlaicīgi ir gan kombinēta fizisko īpašību attīstīšanas metode, gan speciāli metodiski organizēta nodarbību forma, kurā ietilpst vairākas stingri reglamentēta vingrinājuma metodes. Ir apļa treniņa trīs veidi: vispusīgais, intensīvais un trieciena.
Vispusīgais. Aplī 8 – 10 vingrinājumi. Katrā vingrinājuma izpildes vietā (tā dēvētajā stacijā) sportists veic noteiktu atkārtojumu skaitu. Atpūtas intervāls – līdz pulss atgriežas pirmsslodzes līmenī. Vienā nodarbībā veic 1 – 3 apļus.
Intensīvais. Aplī 8 – 10 vingrinājumi, taču atpūtas ilgums reglamentēts. Pieaugot trenētībai, vingrinājumu ilgumu palielina, bet atpūtas ilgumu samazina šādās attiecībās – 1:2, 1:1, 2:1. Vienā nodarbībā veic 1 – 3 apļus.
Trieciena veida metodē noteiktu muskuļu grupu vai īpašību attīstīšanai pielieto 3 vai 4 vingrinājumus ar līdzīgu iedarbību. Vienā nodarbībā veic 3 – 6 apļus.
Rotaļas ir gan metode, gan līdzeklis, gan treniņu organizēšanas forma. Rotaļu metodei ir priekšrocības, salīdzinot ar citām metodēm. Tā ir neatņemama sastāvdaļa darbā ar bērniem un pusaudžiem. Rotaļas rada labvēlīgu emocionālo fonu, kas palīdz sekmīgi veidot prasmes un iemaņas. Rotaļas ir dinamiskas, izraisa interesi un aktivitāti, labvēlīgi ietekmē treniņa procesu. Rotaļas izmanto apgūtās tehnikas pilnveidošanai, fizisko īpašību attīstīšanai, psihisko spēju pārbaudei un arī kā aktīvās atpūtas līdzekli. Ar rotaļu palīdzību risina dažādus audzināšanas uzdevumus, attīsta gribu un raksturu: izpalīdzību, pašsavaldīšanos, iecietību, objektivitāti.
Rotaļu galvenā sastāvdaļa ir individuālā vai komandu sacensība, visiem dalībniekiem ievērojot konkrētus noteikumus. Rotaļas sekmē katra dalībnieka vai visas komandas spēju attīstību, māku ātri pieņemt lēmumu; ieaudzina patstāvību, iniciatīvu un taktisko domāšanu.
Izmantotie resursi - www.vipsports.lvSacensību metodei raksturīgas organizētas sacensības, kuras kalpo kā optimālākais treniņu procesa efektivitātes paaugstināšanas līdzeklis. Sacensību metodes pielietošana izvirza augstas prasības sportista fiziskajai un psiholoģiskajai sagatavotībai, izraisa krasas izmaiņas visdažādākajās cilvēka organisma sistēmās un tajā pašā laikā stimulē adaptīvos procesus, nodrošina sportista integrālo sagatavotību. Sacensību metodi pielieto tad, kad ir apgūtas un nostiprinātas kustību tehniskās iemaņas.